Ofte stillede spørgsmål
Almindelige spørgsmål
Hvor længe fungerer tjenesten og hvad er dens formål?
Tjenesten blev oprettet 2011 i Tjekkiet. Det er et webforum, hvor brugere kan dele erfaringer med telefonnumre, både generende (især telemarketing, undersøgelser), og nyttige (f.eks. kurerer, myndigheder). Tjenesten er bestemt for alle, der er interesseret i at finde ud af, hvem der tilhører et vist telefonnummer samt om det er ønskeligt at modtage opkald fra dette telefonnummer.
Hvilke oplysninger om opkaldet kan brugere få?
Brugere kan se de andres erfaringer med telefonnummeret, interesse for telefonnummeret for det sidste år, og om muligt også lokalisering af telefonnummeret (hos faste telefonforbindelser).
Hvordan tælles hyppighed af opkald fra et telefonnummer?
Det drejer sig om antal besøg af den respektive side. Adgang fra et udstyr tælles kun en gang om dagen. Vi forsøger, at dette tal ikke øges som følge af besøg af søgemaskiner, derfor skulle der kun være tale om et antal visninger af den respektive side af virkelige besøgende.
Hvem skaber databasen og hvordan sikres, at kommentarer er ægte?
Databasen for telefonnumre og kommentarer bliver skabt af selve brugerne via websider.
Registrerede brugere kan indsætte sine kommentarer også anonymt. Som i enhver anden diskussion er det ikke engang på vores website muligt at garantere, at kommentarer er 100% ægte. Vi forbeholder os derfor ret til at slette kommentarer eller også blokere hele diskussionen til et nummer.
Hver bruger har mulighed for at gøre enhver kommentar ikke aktiv, indtil moderatorer behandler den. Man behøver kun at klikke på tasten Slet i menuen, som findes hos hver kommentar. Brugeren vil derefter dirigeres til en kort formular, hvor man kan beskrive for moderatorer, hvorfor man synes, at kommentar er skadelig.
Er forummet modereret?
Forummet er delvist modereret. Der er flere tusinde indlæg, som kommer dagligt på websiden, så det ikke er muligt for os at kontrollere alle. Vi beskæftiger os derfor især med mistænkelige og anmeldte kommentarer.
Hvad er fordelene ved at registrere sig hos Call Insider
Registrering hos Call Insider er gratis. Du får flere fordele ved at oprette din konto:
- Færre annoncer.
- Oversigt over dine egne vurderinger, som du kan redigere og slette.
- Mulighed for at få sendt meddelelser, når nogen svarer på din kommentar.
- Det er ikke nødvendigt at udfylde en reCaptcha (beskyttelse mod SPAM bots), når du tilføjer en kommentar.
- Mulighed for at tilføje flere kommentarer pr. dag.
- Forenklet rapportering af stødende kommentarer.
Spørgsmål om vurdering
Min kommentar er forsvundet eller blev redigeret, hvorfor?
Vi redigerer og sletter kommentarer af følgende grunde:
- Vi får oplysning om, at den respektive kommentar indeholder tegn på ulovlig adfærd, og denne adfærd kan vurderes på grund af almindelig bevidsthed.
- Vi modtager oplysning om, at den givne kommentar indeholder personlige oplysninger i henhold til lov om beskyttelse af personlige oplysninger (GDPR).
- Vi får oplysning om, at den respektive kommentar er vulgær eller ærekrænkende.
- Vi modtager politiets anmodning om at slette kommentaren.
- Vi modtager rettens afgørelse om at slette kommentaren.
Hvordan kan jeg anmelde en skadelig kommentar?
Hver bruger har mulighed for at gøre enhver kommentar ikke aktiv, indtil moderatorer behandler den. Man behøver kun at klikke på tasten Slet i menuen, som findes hos hver kommentar. Brugeren vil derefter dirigeres til en kort formular, hvor man kan beskrive for moderatorer, hvorfor man synes, at kommentar er skadelig. Det tager mest ca. en uge at behandle denne anmodning. Derefter modtager brugeren besked om, hvad moderatorer gjorde med kommentaren.
Hvad skal jeg gøre, når jeg vil slette kommentar til et telefonnummer?
I det tilfælde, at der er ærekrænkende udtryk eller fakta, som generelt skal anses som løgn, send til os en e-mail til callinsider.dk @ , aller skriv til adressen:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Prag 13
TjekkietIndlæg vil blive fjernet, når det er almindelig åbenbart, at det indeholder løgn eller er ærekrænkende. I andre tilfælde kontakt politiet, som skal undersøge, om de relaterede kommentarer er ulovlige. Forummets udbyder medvirker til afklaring af ulovlighed af de relaterede indlæg. Når politiet eller retten opfordrer os til at fjerne kommentarer, så gør vi det med det samme.
Kommentaren blev slettet, men den findes på Google. Hvorfor?
Google og andre søgemaskiner (Bing, Yandex, …) har egen hukommelse, så der ikke altid vises uddrag fra siden, som afspejler virkeligheden på 100 %. Det kan tage en vis tid, før søgemaskinen indekserer sitens indhold på ny og viser et relevant uddrag fra siden. Der er som regel tale om uger, undtagelsesvis kan det tage måneder.
Må jeg få IP-adressen eller nogle oplysninger om forfatter af indlægget?
Det er vigtigt at opretholde forummets kvalitet, og derfor bestræber vi os på, at der er ingen behov for oplysninger om kommentarens forfatter. Det kan dog ske, at der på siden vises en kommentar, der kunne være ulovlig. Du bedes at kontakte politiet i et sådant tilfælde, og vi vil medvirke til afklaring af oprindelse af kommentarer.
De fleste kommentarer tilføjes anonymt. I dette tilfælde råder vi hverken over navn eller e-mailadresse på kommentarens forfatter.
Hvem er ansvarlig for indholdet af indlæg?
Ansvar for indholdet af kommentarer har udelukkende brugere, der tilføjede den givne kommentar på forummet. Brugere forpligter sig til at overholde Vilkårene for tilføjelse af kommentarer ved offentliggørelse af kommentaren. I det tilfælde, at vi påviseligt er oplyst om kommentarens ulovlige indhold, påtager vi os en forpligtelse til at fjerne den respektive kommentar hurtigst muligt.
Står API til rådighed?
Vi stiller desværre API ikke til rådighed, og vi har ingen planer herom i fremtiden.
Hvad skal jeg gøre, når mit telefonnummer findes på denne webside mod min vilje?
Hvis du fastslår, at dit telefonnummer findes på denne webside, kan du anmode os skriftligt om at fjerne det på vores e-mailadresse callinsider.dk @ eller postadresse:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Prag 13
TjekkietVi forbeholder os ret til at anmode dig om at fremlægge dokumenter som bevis for, at telefonnummeret tilhører netop dig.
Jeg indtastede et gyldigt telefonnummer, dog systemet afviste det som ikke eksisterende. Hvad skal jeg gøre?
Hvis du mener, at nummeret er indtastet korrekt, skriv venligst til os på callinsider.dk @ . Vi prøver at rette fejl.
Hvorfor er nogle kommentarer skjult?
Når vi har modtaget anmodning om fjernelse af en kommentar, er kommentaren automatisk skjult indtil vi vurderer anmodningen. Vi gør det for at fjerne kommentarer snarest muligt, der kunne indeholde personlige oplysninger eller der kunne f.eks. være hadefulde.
Hvorfor kan jeg ikke rapportere kommentaren?
Hvis anmodning om at fjerne kommentaren blev vurderet som grundløs, er det ikke muligt at rapportere samme kommentar inden fristens udløb. Hvis du insisterer på at den fjernes, skal du kontakte os på e-mailadressen callinsider.dk @ eller pr. brev på adressen:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Prag 13
TjekkietHvad betyder oplysning „verificeret profil“?
Oplysninger om telefonnumre indsamler vi fra brugere, men også fra offentligt tilgængelige kilder. Det således opnåede telefonnummer betegnes som „verificeret profil“. Selv om vi forsøger at verificere samt regelmæssigt opdatere disse oplysninger, kan det ske, at denne oplysning er forældet eller ikke præcis. Hvis du opdager hvilken som helst unøjagtighed i verificerede profiler, bedes du venligst kontakte os.